söndag 19 april 2009

Cannes!!!

Tjenare!

Under påsklovet har jag varit i Cannes. För er som undrar, så ligger Cannes i södra Frankrike. Aja, jag tänkte göra en sammanfattning om min resa till Cannes.


Dag 1: Först av allt gick jag, syskon och mina kusiner för att köpa baugetter till frukost.(vi gjorde detta varje morgon) Efter det var det shopping och bad!!! Jag köpte inget, det var inget som intreserade mig. I Cannes så köper man inte från affärer (bara ibland) utan från stora marknader. Det finns allt möjligt från kläder till mat. Sedan BAD!!!!!

Dag 2: Typ samma, men när vi badade såg vi en manetfisk. den var jätte läskig.

Dag 3: Lite annorlunda, för att jag köpte en jätte söt väska! Och vi hann aldrig bada för att vi gick runt i Cannes. vi gick tex till där filmfestivalen bruka hållas och vi åt glass på "Häagen Dazs" mmm

Dag 4: Vi åkte till nice och gick runt där, köpte lite smått o gott:) Sedan på kvällen gick vi på cirkus. Vi kollade på cirkus Zavata. Det är den enda cirkusen i hela europa som har vita lejon, egentligen så har dom bara ett vitt lejon men de har flera vanliga lejon. När vi skulle betälla biljetterna fick vi kolla på deras zoo som tack. I zooet fick man fotografera men inte med blixt, men under föreställningen var det förjudet att fotta.

Dag 5: var mest hemma och vilade, gick till stranden och åt massor med glass!!

Dag 6: Marina land!! Det är ett zoo för "vatten djur." Vi såg fiskar, delfiner, späckhuggare, pingviner, sälar mm. Där inne fick man inte fotta så jag har tyvärr inte några bilder.



Bilder kommer i nästa inlägg!
//tara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skicka gärna din åsikt eller en fråga!